Regler

Hyrtagare ska vara myndig, vi hyr inte ut till ungdomgrupp.

 

Följande regler gäller för upplåtelse.

1) Lokalen disponeras från kl. 12.00 hyresdagen till kl. 12.00 dagen därpå om inte annat avtalats.

Hyrestagare måste närvara under hela arrangemanget. Lokalen får inte uthyras i 2:a hand

2) Max. 50 personer får samtidigt vistas i lokalen.

3) Uthyrare och hyrestagare gör gemensam besiktning av lokalen före och efter användning.

4) Hyrestagare är ansvarig att under hyrestiden vårda hyresobjektet väl.

5) Hyrestagare ansvarar för alla skador på byggnaden, inredning och utrustning och blir

ersättningsskyldig med minst självrisken på försäkring vid skada. Skador som ej omfattas av

försäkring ersätts till fullo av hyrestagare.

6) Hyrestagare ansvarar för att fönster och ytterdörrar låses och att larmet sätts på.

7) Samtliga nycklar till lokalen skall lämnas vid besiktning, i annat fall debiteras en avgift från 2000

SEK för låsbyte.

8) Fordon får endast köras in för avlastning eller ilastning, det är förbjudet att parkera på fotbollsplan

9) Av hänsyn till de närboende, tillse att fönster och dörrar hålls stängda i de fall hög musik spelas

efter kl. 22.00, sänka till låg nivå vid kl 00.00

10) Avfyrning av fyrverkerier är inte tillåtet.

11) Rökning är förbjuden i lokalen. Utomhus bör de askfat som finns utanför lokalen användas.

12) Djur är förbjuden att vistas i lokal, ledarhund och servicehund undantagna.

13) Hyrestagare ansvarar för städning, inklusive dammsugning och våttorkning av golv, diskning

och avtorkning av bord och bänkar, återställande av bord och stolar samt bortforslande av

sopsäckar inom avtalad tid. Hyrestagare ansvarar för att toaletterna städas och att soppåsar för

pappershanddukar tas bort och ersätts av nya. Städutrustning finns förråd som lämnas i gott skick.

14) Hyrestagare ansvarar i förekommande fall för städning av veranda och gräsytor mm. Glas, porslin

och bestick mm. får ej tas med utanför lokalen, (verandan inkluderas i lokalen).

15) Diskmaskinen skall tömmas efter slutförd diskning.

16) Hyrestagare håller med egna handdukar för torkning av porslin, glas mm.

17) Det är förbjudet att slänga sopor i Vänerskolans stora gula container, vi kommer att kontrollera

detta.

18) 500 kr debiteras från deposition vid användning av Vänerskolans gula container.

19) Grovsopor,glas, plast och metall skall hyresgästen ta med, förbjudet att slänga i vårt soptunna

20) Det rekommenderas att städning påbörjas senast kl 09.00 för att bli färdigt i god tid innan kl

12.00. OBS: golvet skall vara TORRT innan kl.12.00

21) Om städningen inte utföres tillfredsställande inhyres en städfirma, varvid kostnaderna debiteras

hyrestagare.

22) Hyrestagare får endast använda bottenvåningen, om vi finner att hyrestagaren har varit på andra

våningen är depositionen förverkad.

23) Prislistan gäller för bokningar 2 veckor i förväg;

Hyra måndag till torsdag kväll ( kl. 18.00-23.00 ) : 500kr (klämdag räknas ej i dessa fall)

Fredag-söndag och helgdag: 1.700 kr/dygn

Deposition: 2000 kr

(Pris gäller ej vid helgdagar. Skicka förfråga om önska att hyra under helgdagar)

Bokningar inom 2 veckor kräver förfrågan om för pris.

300 kr barnkalas 3 timmar, endast VTF / DHB / UF Viljan / UIF Viljan- medlem

24) Vi tar ej kontanter, bara betalning till vårt bankgiro, gäller även deposition.

Deposition + beräknad hyra skall finnas på vårt konto senast 2 veckor före hyrestillfället

Vid avbokning mindre än 2 veckor för hyrestillfallet uttages administrationskostnad om 300 kr.

 

 

UF Viljan Fastighetsutskott 2016-08-21